Potkani, potkan obecný
Potkani se v 18. století dostali do Evropy a doslova ji zaplavili. Předpokládá se, že se nejprve dostali na lodích do Anglie a odtud se potom rozšířili do celé Evropy. Zpočátku žili ve městech spolu s krysami a zřejmě si ani nekonkurovali.
Rozdíl mezi krysou a potkanem
Základní rozdíl je ve způsobu života. Krysa miluje suché prostředí, jsou jí proto bližší např. půdy, sýpky, potkan naopak miluje prostředí vlhké a proto se zdržují ve sklepích, kanálech, v blízkosti vody. Rozdíl ve stavbě těla: Krysa má ocas delší něž tělo, větší uši a špičatý čenich. Délka těla cca 20cm. Potkan má naopak ocas kratší než tělo, menší uši a tupější čenich. Jsou silnější, útočnější dravější a také odolnější než krysy. Samec může vážit okolo 350g /délka těla cca 25cm/ a samice okolo 250g. < Jak krysa tak i potkan a myši jsou významní přenašeči velmi nebezpečných chorob a parazitů - blechy. O těch si řekneme něco bližšího níže.
Potkan obecný
Potkan tedy nejraději žije ve sklepích, na skládkách odpadků a v kanalizaci. Když nemá vhodné podmínky buduje si noru. Potkani mají mládata až 4x do roka, přičemž ve vrhu může být i 15 mládat. Z toho můžeme přibližně vypočítat, že průměrný potkaní manželský pár vyprodukuje za rok asi 60 nových potkanů. Zuby potkanů neustále narůstají. Z toho plyne nutnost neustále něco kousat. Kdyby si zuby častým kousáním neobrušoval, brzy by pošel hladem, protože zuby by měl přerostlé. Počítá se s tím, že v USA je odhadem kolem půl miliardy potkanů, ve Velké Britínii asi 60 milionu odhady o počtu potkanů v Indii mohou být obrovské v řádech miliard. Potkani způsobují značné škody na různém zboží. Kdybychom počítali s tím, že potkan zničí za rok zboží v průměrné hodnotě 100 korun /bude to pravděpodobně mnohem víc/ a vynásobili to počtem potkanů na jednotlivé státy, dostaneme se k obrovským částkám. Potkani neumějí hladovět už po dvou dnech bez jídla mohou zemřít. Potkan nemá moc dobře vyvinuté smysly. Zvuky jako takové vnímá velmi špatně, barevné vidění nemá, čich je u nich vyvinut mnohem hůř než u jiných živočichů. Navzdory tomu si potkani umí vybrat potravu tak jak by to udělala snad jen doktorka Kateřina z pořadu "Jste to co jíte". Potkani se sdružují v jakýchsi koloniích a důsledně doržují její hranice. Jakmile by se totiž potkan snažil dostat na cizí území mohlo by to pro něj skončit tragicky. Zajímavé je, že potkani jsou velmi náchylní ke stresu. A právě stres způsobí zvířeti, které vstoupí na cizí území, že zemře. "Domácí" potkan začne kolem vetřelce kroužit s naježenou srstí. Narušitele tak "vystresuje", že ten po chvíli zůstane ležet mrtvý. Toto aplikují i silnější dominatní samci na slabé jedince v rámci vlastní kolonie. Takovým způsobem se zbavují slabších jedinců. Tyto a další skutečnosti nasvědčují tomu, že potkani jsou velmi inteligentní savci a jejich inteligence jim zcela nahrazuje určité nedostatky ve smyslovém vnímání. To v lecčem připomíná člověka.
Nemoci
Mor, tyfus
Potkani a krysy přenášejí mnoho velice nebezpečných chorob. Krysy a později i potkani byly přenašeči moru a tyfu, v důsledku čehož zemřely na Zemi desítky milionu lidí.
Vzteklina
Velmi závažné onemocnění.
Tularemie
Cholera
a další...
Komentáře
Anonym (bez ověření)
20. November 2007 - 12:04
Permalink
děte někam, potkani -
děte někam, potkani - škůdci? Lidi sou mnohem větší škůdci než ňáký malý zvířátka! Lidi sou ty nejhnusnější bytosti na tomhle světě!!!
Anonym (bez ověření)
12. January 2008 - 22:09
Permalink
Ty si debil co ani nevíš
<p>
Ty si debil co ani nevíš co to kecáš
</p>
<p>
</p>
Anonym (bez ověření)
9. July 2008 - 1:01
Permalink
... a ty si největší
... a ty si největší debil z celýho vesmíru!
a tvoje bába je taky debil! ... :-))
-- Jinak to bil dost hezkej článek i diskuse , díky zúčastněným .
Anonym (bez ověření)
8. November 2010 - 20:00
Permalink
a ty si debil a ty ne
a ty si debil a ty ne ty.!...si male decko ??..a este k tomu čuráček...
Anonym (bez ověření)
25. February 2012 - 17:43
Permalink
Hm,ty si takovej kokot,že ani
Hm,ty si takovej kokot,že ani nevypočítáš kolik je 169+1 lol.
Anonym (bez ověření)
8. July 2011 - 23:33
Permalink
bil s měkým I ....to mě poser
bil s měkým I ....to mě poser .....kam ta čeština vede.....
Petr (bez ověření)
13. January 2008 - 10:18
Permalink
a co ty?
Doufám, že si uvědomuješ, že píšeš i o sobě - nebo nejsi člověk?
Anonym (bez ověření)
12. May 2008 - 17:30
Permalink
Je to pravda, největší
Je to pravda, největší škodná je člověk. A neboj, uvědomuju si, že mluvím i o sobě.
Anonym (bez ověření)
19. March 2020 - 21:23
Permalink
máš pravdu lidi jsou debilové
máš pravdu lidi jsou debilové
SIMONA MARSALKOVA (bez ověření)
3. February 2022 - 16:25
Permalink
matematika
škudci . com.Potkani-potkan obecný- potkanise v 18. století dostali do Evropy a doslova ji zaplavili předpokláda se - že se nejpve dostali na lodích do Anglie a odtud se potom zosiřili do celé Evropy. zpočátku žili ve městech spolu krysami a zřejmě si ani nekonkurovali .
Pavel (bez ověření)
7. January 2024 - 15:43
Permalink
nenávist k lidem
Aha takže rasista proti lidem jo? hned tě jdu nahlásit za nenávist k lidem!
Anonym (bez ověření)
19. April 2008 - 8:54
Permalink
vy hlupaci! preco len
vy hlupaci! preco len zabijate tie mile zvieratka!!
Anonym (bez ověření)
3. December 2010 - 9:41
Permalink
kdyby ti lezli po baráku po
kdyby ti lezli po baráku po lince a žraly jídlo,mělas děti,mluvila bys jinak,jsi pošahaná
SIMONA MARSALKOVA (bez ověření)
3. February 2022 - 16:26
Permalink
matematika
ne nezabijim zviřadka mili
SIMONA MARSALKOVA (bez ověření)
3. February 2022 - 16:26
Permalink
matematika
ne nezabijim zviřadka mili
Anonymič Anonymov (bez ověření)
23. May 2008 - 19:35
Permalink
Nepravdy v článku
To jsou hemzy. Potkani jsou na stres odolní, ještě jsem teda neviděl, že by nějaký chcípnul jen proto, že na něj druhý výhružně civí. T o bychom museli dávno mít prázdnej zvěřinec. A bez žrádla taky vydrží mnohem déle.
jana (bez ověření)
5. June 2008 - 18:41
Permalink
no jo člověk nazývá
no jo člověk nazývá škůdcem všechny zvířata...vysoká je škůdce protože chce jíst (a v zimě ojídá stromky)člověk podělal co mohl, ale je přece nejlepší a má právo jiná zvířata nazývat právě těmi škodnými. porovnejte škody potkana a lidské populace... no je tohle normální sakra ???kdyby se někdo chytře ptal jesli si uvědomu ji že to píšu i o sobě tak ano - je za co se stydět.
jana (bez ověření)
5. June 2008 - 18:43
Permalink
a k těm jedům,kdo to psal
a k těm jedům,kdo to psal proboha ? potkan dokáže občas rozpoznat návnadu a pokálí jí, a tím dá najevo ostatním že to maj nechat být.
Nifl
6. June 2008 - 23:47
Permalink
Proboha kdo mohl napsat
Proboha kdo mohl napsat takový blábol??!!! Je vidět, že autor tohoto článku nemá ani ponětí o životě, zoologii a sociálním chování potkanů. Pokusím se zde rozebrat tento článek a vyvrátit zde některé obludné nesmysly co zde autor uvádí!!!
Potkan, žije ve sklepích, kanálech, na skládkách odpadků – ano a z toho vyplývá, že je to přesně na takových místech kde mu člověk svým nezodpovědným chováním připravuje naprosto vhodné prostředí k životu s hojností potravy – proč by se tam tedy potkan nezdržoval a vesele nemnožil.
Potkaní samec váží 350g samička 250, v délce těla25 cm – tak i toto je zavádějící. Potkan vážící 250 gramů v délce těla 25cm by byl docela politováníhodnou karikaturou tohoto hlodavce. Divocí potkani váží v rozmezí cca 250g – 550g v délce těla do 20 - 25cm. Přičemž domestikovaní potkani mohou být i těžší.
Potkanovi neustále dorůstají zuby a musí si je obrušovat – ano, je tomu tak. Skutečně potkan s přerostlým chrupem nemůže přijímat potravu a následně uhyne. Potkaní chrup je velmi pevný a zvíře je schopno prokousat se i zdmi.
Potkani neumějí hladovět, už po dvou dnech bez jídla mohou zemřít – nehorázný nesmysl!!!! Jak by potom bylo jednoduché vyhubit celé kolonie potkanů během několika dnů :o)) Myslím, že kdyby se toto tvrzení zakládalo na pravdě, můj chov by nejspíš každým létem skončil, v horku někteří moji domácí domestikovaní potkani skoro nejedí, nemají totiž hlad, taktéž jsou li nějakým způsobem oslabeni, respirační choroby, operace apod, nejedí někdy i týden. Měla jsem tu nemocné zvíře, které tvrdošíjně odmítalo potravu, zhublo 200g, ale stále byl jeho stav uspokojivý, poté co začalo potravu přijímat do několika dní nabralo na normální váhu a nijak se to na něm neprojevilo. Zde je vidět, jak je potkan přizpůsobivý vnějším podmínkám.
Potkani mají mládata až 4x do roka, přičemž ve vrhu může být i 15 mládat. - Potkaní samice je schopná mít mláďata zhruba každý druhý měsíc, tj v průměru 6 vrhů do roka, v počtu skutečně 10 – 15 mláďat. Ovšem pokud nejsou vytvořeny vhodné podmínky, nedostatek jídla apod. reprodukční schopnosti zvířat klesají, jednoduše řečeno, pokud není co žrát a není jak uživit mladé, potkani se přestávají množit.
Potkan nemá moc dobře vyvinuté smysly. Zvuky jako takové vnímá velmi špatně, barevné vidění nemá, čich je u nich vyvinut mnohem hůř než u jiných živočichů. – Blud, blud, blud a příšerný nesmysl. Je vidět, že autor neví o těchto zvířatech vůbec nic!!! Je smutné, že s tím je schopen ještě veřejně vystoupit :o((
Naopak, potkani mají smysly velmi dobře vyvinuté, kromě zraku. Což však pro toto zvíře není žádným handicapem. Vzhledem k prostředí kde potkan žije (tmavé kanály, sklepy,…) a noční aktivitě, je pro něj ostrý zrak zbytečným luxusem. Divoký černooký potkan, vidí ostrostí 6/180, u člověka bez zrakové vady je to 6/6. Ostrost 6/60 – 6/360 je označována jako silná slabozrakost. 6/360 je již praktická slepota (to je pro zajímavost zraková ostrost albinotického potkana). Není pravdou, že potkan nemá barevné vidění. Samozřejmě se nemůže v tomto vyrovnat oku člověka. Potkani však vidí jiný rozsah barev, je to dáno počtem očních buněk, čípků a tyčinek. Téměř v 99% jsou to tyčinky, které způsobují lepší vidění za šera a ve tmě. Z barevné škály potkan rozeznává odstíny modré a zelené, ale umí rozeznat i UV záření. Je známo, že potkani si všechno značkují, svoje soukmenovce, jídlo, chodby, přátele i nepřátele svojí močí, která odráží ultrafialové světlo. Tu jsou poté schopni takto vidět.
Dalším naopak výborně vyvinutým smyslem je čich. Ten je důležitý již pro čerstvě narozená mláďata, podle čichu totiž najdou matčiny struky, aby se mohla poprvé napít. Potkani podle čichu dokážou rozlišit mnoho věcí. Rozlišují velkou škálu chemických látek, vylučovaných ostatními zvířaty při pachové komunikaci. Např. z močové značky dokáží vyčíst, zda dotyčný byl samec, či samice, věk zvířete, zdravotní stav, postavení zvířete ve skupině, příslušnost ke kolonii, u samic i období říje, březost, nebo jedná – li se o kojící samici. Často vidíme, potkana který stojí na zadních packách hlavu má zdviženou a čenichem jezdí ze strany na stranu, proč by to dělal, kdyby měl tak špatný čich? Čichem potkan zjišťuje, blíží – li se nebezpečí, je – li v blízkosti zdroj potravy nebo naopak nevhodné prostředí pro zdržování zvířat.
Sluch potkana je jedním z nejlépe vyvinutých smyslů tohoto zvířete a dokonce je jedním z nejlépe vybavených zvířat vůbec. Potkan rozeznává zvuky o frekvenci 200Hz – 90 000Hz ( lidské ucho naproti tomu od 20 – 20 000Hz) Celý frekvenční rozsah však nevyužíváme. Zvuk nad 20 000 Hz označujeme jako Ultrazvuk. Potkani hravě slyší zvuky, které lidské ucho není schopno vnímat. Sluchem naopak předčí i psa nebo kočku.
Druh zvířete:
Slyšitelná frekvence sluchu:
Ryby
Do 7 000 Hz
Dítě
Do 20 000 Hz
Stařec
Do 5000 Hz
Pes
Do 38 000 Hz
Kočka
Do 50 000 Hz
Potkan
Do 90 000 Hz
Netopýr
Do 160 000 Hz
Delfín
Do 270 000 Hz !!!
Zajímavé je, že potkani jsou velmi náchylní ke stresu. A právě stres způsobí zvířeti, které vstoupí na cizí území, že zemře. "Domácí" potkan začne kolem vetřelce kroužit s naježenou srstí. Narušitele tak "vystresuje", že ten po chvíli zůstane ležet mrtvý. Toto aplikují i silnější dominatní samci na slabé jedince v rámci vlastní kolonie. Takovým způsobem se zbavují slabších jedinců. Tak tohle je další úžasný blábol autora, kterému jsem se skutečně ze srdce zasmála, nu co, proč se nepřiznat, smíchy jsem řvala jak blázen :o))))))) Kdyby tomu tak bylo, můj chov by byl odsouzen k zániku, každého mladého potkana, kterého bych přidala do klecí k dospělým bych za pár minut vyndavala mrtvého – ze stresu :o)))))
Dovedu si živě představit arénu kde „domácí“ potkan krouží kolem nepřítele a ostatní přihlížejí a horlivě aplaudují s očekáváním, kdy vetřelec konečně padne mrtvý k zemi :o)))))
Tak takhle to skutečně nefunguje. Jedinou pravdou je, že v přírodě, nově příchozí narušitel kolonie to má ve většině případů spočítané. Po překročení hranic teritoria je totiž okamžitě napaden, rvačce předchází skutečně výhrůžný postoj, jedinci se k sobě staví zádí jsou opravdu naježení a trhavými pohyby ocásku dávají najevo druhému potkanovi pokyn k ústupu, poté se oba bojující jedinci postaví na zadní a „boxují“ se předníma tlapkama. Pokud toto vetřelce nezastraší, dochází ke rvačce, kde jde již do tuhého, nezřídka v takovýchto šarvátkách v boji o teritorium bývá narušitel usmrcen. Boj neprobíhá pouze mezi vyslancem kolonie, ale narušitel je napaden v případě neuposlechnutí výzvy k opuštění teritoria, několika jedinci.
Různé šarvátky a boje probíhají taktéž uvnitř vlastní kolonie, kdy si povětšinou samci ujasňují postavení ve skupině a sociální hierarchii. Avšak zřídkakdy dochází k usmrcení soukmenovce. Slabší potkan je si vědom na co stačí a podřízeným chováním dá najevo, že dál nesoupeří.
Nemoci, které autor uvádí:
Mor, má li autor na mysli nemoc způsobenou bakterií Yersinia pestis. Potkani nejsou přímo přenašeči této nemoci, nejsou tedy hostitelem této bakterie. Tím je blecha morová, od které se může nakazit jak člověk, tak zvíře. Poslední výskyt moru byl v evropě zaznamenán roku 1828. Byl vymýcen hlavně kvůli zlepšeným hygienickým podmínkám ve městech.
Tyfus je způsobený bakterií Rickettsia typhi a je taktéž přenášen infikovanými blechami.
Vzteklina – vzhledem k povinnému očkování hlavních přenašečů této choroby, se u nás tato nákaza vyskytuje jen velmi zřídka. Občas se vyskytne případ uhynulé lišky u které byla prokázána vzteklina. Dostat vzteklinu od potkana je prakticky nemožné.
Naopak nemocí hojně přenášenou potkany je Leptospiróza. Člověk se může nakazit např, močí, výkaly či kontaminovanou vodou. Leptospiry se nacházejí v těle velkého procenta divoce žijících potkanů. Bakterie jsou schopny přežít pouze ve vlhkém prostředí, pokud potkaní moč vyschne, bakterie hynou.
Jak se zbavit potkanů:
Kočka
Kočka je výborný pomocník při boji s potkany. Hravě si s ním poradí a je jí přirozené, že myši obecně loví.
No už vidím jak vysíláte vaši Micinku do sklepa s rozkazem zlikvidovat celou potkaní kolonii. To, že kočka myši obecně loví, neznamená, že si stejně tak hravě poradí s potkanem bojujícím o holý život. Takové zvíře se o něj totiž tak lehce připravit nedá a je možné, že váš domácí mazlíček zvyklý na teplé místo v křesle, z něj nevyjde zrovna bez úhony. Avšak spíše bude záchranou vaší kočičky, že právě díky výborným smyslům potkana, tato ani žádného jedince nezahlédne. Potkan fakt není blbej, aby se ukazoval tam kde cítí nebezpečí.
Pes:
Je dost inteligentní zvíře na to, aby brzy zjistil, že s potkanem prostě soupeřit nemůže. Potkan je oproti psu vybaven lepšímy smysly a jeho velikost z něj dělá mnohem mrštnější zvířátko než je váš hafan, který si raději počká na chutné sousto od páníčka.
Jedy:
Dobře působí na obyčejné myši. Avšak u potkana se moc neradujte, ono právě na těch legendách o potkaních „ochutnávačích“ je mnoho pravdy. Pokud potkani najdou nový zdroj potravy skutečně jako první ji okusí jedinci na nejnižším stupni hierarchického postavení, pokud je vše v pořádku, ostatní potkani potravu přijmou pokud ne zdroj označkují a nikdo dalčí se jej již nedotkne. Potkani dokáží svým čichem rozlišit v potravě i minimální množství jedu, se kterým se již v minulosti setkali, oni nebo jejich soukmenovci. Proto je velmi těžké tímto způsobem proti potkanům bojovat.
Pasti:
Nastražené sklapovací pasti. Jak autor sám píše, potkani jsou velmi nedůvěřiví k takovýmto vynálezům. A pokud se vám nakrásně podaří do takovéto pasti potkana chytit, nikdy již druhého nechytíte. Potkani se totiž při setkání s krví mrtvého soukmenovce chovají velmi obezřetně a pravděpodobně se takovému místu budou obloukem vyhýbat. Lepší je pokusit se potkana nalákat do pasti, která se za ním zaklapne, ale přímo ho neusmrtí. Avšak i zde bude druhý pokus nejspíš zbytečný, neboť potkani ve stresu vylučují stresové feromony, které ostatním jedincům říkají: „Pozor, zde není něco v pořádku!“. Navíc jak víme potkaní sluch je velice citlivý v rozsahu Ultrazvuku, nejen že tento zvuk potkani slyší, ale umí jej i vyluzovat, což právě v takových situacích dělají, i toto je komunikace mezi těmito zvířaty.
Deratizační firmy:
Asi jediný způsob jak se potkanů skutečně zbavit. I když ani toto není konečné řešení. Pokud my lidé budeme potkanům vytvářet příhodná místa k životu, budou se stále množit a boj s nimi nikdy neskončí. Proto lepší než vymýšlet další jedy a postupy jak bojovat proti potkanům je nevytvářet jim podmínky ke spokojenému životu. Organické zbytky totiž nepatří do odpadů, odkud jsou následně splachovány do kanalizací, ale do nádob na bioodpad a mají být následně vhodným způsobem likvidovány. Pokud budeme třídit odpad, na skládkách se nebudou mít potkani čím živit. Pokud ve městech budeme udržovat své sklepy suché a čisté, jistě se nám do nich potkani nenastěhují.
Jestliže se nám potkani skutečně přemnoží, bylo by možná nasnadě klást místo jedů, které potkanům rozloží vnitřnosti a ti v několikadenních bolestech nakonec vnitřně vykrvácí, spíše použít návnady, které potkanům zabrání v reprodukci. Něco jako potkaní antikoncepce. Je to sice zdlouhavý proces, ale naopak trvalý, smrtícím návnadám se potkani za čas naučí vyhýbat, avšak antikoncepční návnady jim nijak neublíží.
admin
9. June 2008 - 10:56
Permalink
děkuji za vyčerpávající
děkuji za vyčerpávající a fundovaný názor, kdybyste nebyla proti, změním celý článek za Váš popis.
Anonym
16. June 2008 - 15:10
Permalink
není zač, no myslím, že
není zač, no myslím, že ten původní článek skutečně v mnoha bodech neodpovídá skutečnostem, a nejsem proti, klidně článek změňte
Nifl
1. July 2008 - 22:39
Permalink
Ehm, to jsem psala já :o)
Ehm, to jsem psala já :o)
Lemonka (bez ověření)
21. November 2008 - 14:49
Permalink
Tak proč jste to stále
Tak proč jste to stále ještě neudělali?;)
Zuzana (bez ověření)
18. July 2008 - 15:28
Permalink
potkani
Dopis chovatelky je bezvadný, se vším souhlasím, jenom mám osobní zkušenost s lovem pomocí psa - fenka, malý voříšek (kříženec) s duší lovce a sportovce, společně jsme jich pochytaly ve stájích u koní desítky, ale pejsek-"gaučák", kterého mám teď by se asi k lovu nehodil. Co se týká koček, kočka se potkanům skutečně vyhýbá, až na výjimky, měla jsem velkého kocoura, starého mazaného lovce, který je chytal, zabíjel a nosil domů ukázat. Na rozdíl od myší z nich nikdy nic nesežral. Kdysi jsem o tom bavila s kolegou veterinářem a ten prý někde četl, že potkani kočkám zapáchají, taky se prakticky nesetkáme s kočkou infikovanou leptospirózou, zatímco u psů velmi často. Takže psi občas potkany loví nebo se zajímají o jejich teritorium - zdroj leptospir.
Zuzana Čerm. veterinární lékař
Olda (bez ověření)
8. September 2009 - 11:35
Permalink
lov potkana psem
Děkuji za váš skvělý popis. Ale také nemohu souhlasit s vaším názorem, že pes "s potkanem prostě soupeřit nemůže". Mám fenku Belgického ovčáka, již jich pěkných pár ulovila a nejdelší trať co potkan uběhl bylo 5m kombinovaný terén (ostrý kopec, vysoká tráva, křoví). Oproti kočce si s kořistí nehraje, uchopí ji do zubů a několikrát s ní bací o zem. Nežere je, jen si drsně chrání teritorium před cizinci. Pozor, není to žádný bojovný vrahoun, chodí k nám návštěvy se psi i kočkami a tam je to naprosto v pohodě. A i my chodíme k majitelům jiných zvířat a je to v pohodě, jen jednou málem zalehla jezevčíka co pod ní procházel (mimochodem i ten si s potkany skvěle poradí).
gizmokzenri (bez ověření)
15. October 2010 - 20:27
Permalink
Aj ja vlastnym krizenca
Aj ja vlastnym krizenca belgickeho ovciaka, ulovil uz niekolko potkanov. Je velmi rychli a nerobi mu to problem.
Adriana
22. October 2010 - 22:41
Permalink
Moc pěkně vedený komentář :-)
Moc pěkně vedený komentář :-) :-)
Kolman Radek (bez ověření)
15. December 2010 - 22:36
Permalink
antikoncepční návnady
Dobrý den , prosím o radu , kde se dá tato návnada koupit ? mám s potkany velký problém . Mám nově zrekonstruovaný dům a potkani se mi nastěhovali do střechy nad podkrovím. ničí vše co tam je , Izolaci dřevo izolační folie atd.
zkusil jsem jedy , ale nastal problém s uhynulými potkany , kteří pochcípali zalezlí v izolaci a následný rozklad jejich těl doprovázel velmi nepříjemný zápach. Celé léto nebylo podkroví téměř obyvatelné¨. Díky za radu a s pozdravem Kolman
Marcela Horynová (bez ověření)
25. June 2020 - 11:58
Permalink
potkani
Prosím vás, jak se jmenuje ta antikoncepce pro potkany a kde ji mohu koupit? Mám u slepic potkany a nemohu se jich zbavit přes deset let. Děkuji Horynová
Marcela Horynová (bez ověření)
25. June 2020 - 11:59
Permalink
potkani
Prosím vás, jak se jmenuje ta antikoncepce pro potkany a kde ji mohu koupit? Mám u slepic potkany a nemohu se jich zbavit přes deset let. Děkuji Horynová
Marcela Horynová (bez ověření)
25. June 2020 - 11:59
Permalink
potkani
Prosím vás, jak se jmenuje ta antikoncepce pro potkany a kde ji mohu koupit? Mám u slepic potkany a nemohu se jich zbavit přes deset let. Děkuji Horynová
Hannie (bez ověření)
24. November 2020 - 23:51
Permalink
Kočka potkany umístění lovit, ale ne každá
My jsme se zbavili potkanů na půdu nad stodolou jen pomocí kocourů. Je ale fakt, že ne každá kočka si na potkana troufne. Kdo chová kočky, dokáže odhadnout, jak která bude lovit. A také dost záleží na matce, jestli dokáže své potomky lovu naučit.
Anonym (bez ověření)
24. June 2008 - 22:12
Permalink
Potkani jsou škůdci a
Potkani jsou škůdci a musejí se hubit a né chovat jako domácí zvíře!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! až se Vám dostanou do baráku nakazí nemocí bude pozdě !!!!!!!!!!!!!
odNifl (bez ověření)
28. June 2008 - 12:09
Permalink
Domestikovaný, potkan
Domestikovaný, potkan laboratorní, má s tím divokým pramálo společného. Stejně tak jako člověk chová psy, těřko by si ochočil divokého vlka. Náš dům stojí od r. 1921 a nikdy v minulosti, zde nebyl problém s potkany, nemají zde prostě vhodné podmínky k životu. Udržujeme své sklepy čisté, neválí se nám zde žádné odpadky a organické zbytky. Není tedy žádný důvod obávat se invaze divokých potkanů
Anonym (bez ověření)
24. June 2008 - 22:13
Permalink
kdo chová potkany měl by
kdo chová potkany měl by se nad touto skutečností vážně zamyslet!!!
odNifl (bez ověření)
28. June 2008 - 12:33
Permalink
Lidí kteří chovají
Lidí kteří chovají potkany je spousty, z různých společenských vrstev, v různých věkových kategoriích. Potkan je ideální jako domácí mazlíček pro každého. Chovají se v mnoha varietách. Jsou to velice inteligentní zvířata, která se snadno naučí přijít na zavolání. V inteligenci si nezadají např. se psem. Proto ti, kteří si nemohou jako domácího mazlíčka pořídit pejska, pořizují si zrovna potkana pro jeho nenáročný chov a inteligenci.
Divokého potkana jistě můžeme nazývat škůdcem a je třeba jeho stavy eliminovat, pokud se přemnoží, ale jsme to právě my lidé, kteří potkanům připravují dokonalé prostředí k životu, potkanovou přirozeností je toho využít. Člověk sám, který se přemnožil tak, že zaplavil a zdevastoval tuto planetu, je ten nejhorší škůdce. U nás doma prostě není problém s přemnoženými potkany, protože jim zde prostě neposkytujeme vhodné prostředí. Ten kdo již musí proti potkanům bojovat, ten by se nad touto skutečností měl vážně zamyslet, protože udělal nejspíš něco špatně, pokud má člověk doma špínu a nepořádek, tak, že se mu tam nastěhují potkani, není to rozhodně chyba toho zvířete.
Anonym (bez ověření)
28. June 2008 - 20:20
Permalink
Reaguji na vaše
Reaguji na vaše názory.Před dvěma měsíci jsme koupily baráček a nedávno se nám u popelnice objevily potkáni .Jsem z toho dost patná, protože mám dvě malé děti, které se k vůli tomu bojí chodit na dvůr, a musím říct,že ani mě to není příjemné.Hlavně o nich nic nevím ,slyela jsem že můžou člověka napadnout,a zároven,že jsou plachy a vylezou až když není žadny pohyb.Prosím tedy pokud máte někdo nějaky zkušenosti,at se mi ozve .děkuji
odNifl (bez ověření)
30. June 2008 - 21:49
Permalink
Vyvezené popelnice,
Vyvezené popelnice, vymyjte, vystříkejte zahradní hadicí, a vydesinfikujte. Taktéž důkladně ukliďte jejich okolí. Toto opatření jednou za čas opakujte (ze začátku po každém vyvezení). Třiďte odpad, organické zbytky odvážejte do hnědých kontejnerů k tomu určených. Kontejnery na tříděný odpad již bývají rozmístěny v hojné míře, nelitujte těch několika kroků. Nenechávejte odpadky mimo popelnice. Taktéž je třeba pořádně vyklidit, a vydesinfikovat sklepy a pokud jsou vlhké větrat a pokusit se o vysušení těchto prostor. Udržujte okolí domu v čistotě, naskládané dřevo, cihly apod, poskytují vyskytujícím se potkanům rychlý úkryt. Pokud se potkaní populace těmito opatřeními nijak neztenčí, přistupte k pokládání návnad. Že je třeba vší opatrnosti vůči domácím zvířatům a dětem, nemusím zdůrazňovat. Pokud přes veškerou čistotu, potkani z vašeho okolí nezmizí, pomůže jen deratizační firma.
Potkan člověka, bez důvodu nenapadne. Je pravda, že v první řadě při nebezpečí volí útěk do úkrytu. Avšak, je-li zahnán do úzkých, nebo jde o matku bránící mláďata, neváhá se obrátit proti mnohem většímu protivníkovi.
Yvča (bez ověření)
30. June 2008 - 9:21
Permalink
Nevím co všichni proti
Nevím co všichni proti potkanům máte...jednoho mám doma a za nic bych ho nevyměnila.Je velice inteligentni, čistotnej a je s nim sranda. Nechápu proč je hned všechny pozabíjet vždyť příroda by je asi nevytvořila, kdyby byli k ničemu!!!
Lord_Hell (bez ověření)
11. July 2008 - 20:23
Permalink
nám běhal potkan po
nám běhal potkan po baráku ani nevým zda je ochočený ale asi ho nekdo do baráku dotáhl.
lord_Hell (bez ověření)
11. July 2008 - 20:36
Permalink
sry potkan ne ale krysa
sry potkan ne ale krysa obecná jsou dost podobný
Lord_Hell (bez ověření)
11. July 2008 - 20:35
Permalink
krysa
Nevíte jak poznám že je krysa obecná chvaná v zajetí nebo je divoká? My se doma domníváme že krysu kterou jsme chytili nekdo donesl do baráku a né že by přišla dobrovolně do baráku kde na každým patře má nekdo psa. podle mě by se spíš vyděsil.
odNifl (bez ověření)
14. July 2008 - 23:00
Permalink
V prvé řadě z čeho
V prvé řadě z čeho usuzujete, že se jedná o krysu a ne potkana? Krysy jsou dost vzácné, a byla by náhoda, kdyby se vám jen tak potulovala po baráku. Krysu určitě neochočíte tak jako potkana. Zvíře, které je chováno v zajetí, na vás pravděpodobně nebude útočit pokud se jej pokusíte chytit, naopak divoce žijící zvíře, ať už potkan nebo krysa, před vámi uteče a pokud bude zahnáno do situace, ze které nebude východisko, nebude váhat proti vám zaútočit. Také divoce žijící zvíře bude pouze ve zbarvení aguti, tak jako tento potkan na obrázku v odkazu Divoký potkan může být o něco světlejší. Oproti tomu krysa je zbarvená více dohněda má užší hlavu a čumák a je menší. Pokud je zvíře jakékoli jiné barvy, jedná se po potkana laboratorního, tedy některou z vyšlechtěných barevných forem.
Jan Brudňák (bez ověření)
29. July 2008 - 9:39
Permalink
puzeni potkanu
ve stodole se my usadil mladý pár potkanu.kočka nereaguje,pes si od nich nechá klidně sežrat granule.zajimalo by mě jestli někdo nemá skušenost z tzv.myšoplašičem pracujicím na zvukové frekvenci podle prodejce pro potkaní ucho neprijatelné.Nechci je chytat do pastí ani trávit,jen je vyhnat na pole kam patrí.Chováme drobnou drůbež a potkani se naučili hodovat přímo u kurníku,prostě odeženou slepice a kachny a mají pré.budu vdečný za kazdou radu.
jania.. (bez ověření)
20. August 2008 - 10:18
Permalink
Potkani-Škůdci
Musím souhlasit s Nifl a i dalšími. Docela mě mrzí, že se o potkanech mluví jako o škůdcích, protože potkani se rozmnožili kvůli nám. To, že žijí v kanálech (Kdo kanály vystavěl?) Žijí na skládkách (A čí je ten odpad?) Jistě, že se potkani množí kvůli nám, protože jim poskytujeme skvělé prostředí. Mám čtyři potkaní holčičky. A jsou skvělé . Takže my lidé jsme jim poskytli spoustu míst kde mohou žít a nyní je z nich hubíme a mluvíme o nich jako o škodné.. Což mi přijde trochu ubohé.. A nemoci jako mor přece nepřenášel potkan, ale blecha v jeho kožichu a kdyby se díky nám potkan neměl kde vyskytovat, tak by se nevyskytoval ani mor..
Matěj (bez ověření)
6. April 2009 - 15:06
Permalink
Ale mor přenášely jen krysy.
Ale mor přenášely jen krysy. Právě proto, že se již krysy ve městechs vyskytují vzácně, mor téměř vymizel.
Anonym (bez ověření)
6. September 2008 - 18:39
Permalink
pekny kraviny tady píše
pekny kraviny tady píše nejaka ktera je ma rada potkani patří vyhubit ZABIT !!!zerou mi brambory doma ve sklepe!!!
Anonym (bez ověření)
11. October 2008 - 23:49
Permalink
Zato vy se projevujete jako
Zato vy se projevujete jako "inteligent"
Anonym (bez ověření)
4. July 2009 - 10:33
Permalink
namáš je tam mit :)
namáš je tam mit :)
martin (bez ověření)
24. September 2008 - 9:01
Permalink
potkan doma
dobry den.chtěl bych se zeptat bydlím v přizemi v panelovem domě měl jsem včera doma potkana vyšel ze stupaček do bytu vyhnal jsem ho zpatky a zadělal diry ze stupaček jako je v zachodě v kuchyni atd.chtěl bych se zeptat jestli se muže ještě vratit aj když nema kde vše je zadělane .muže se prokousat?? zadělal jsem diry plechama..
Lemonka (bez ověření)
21. November 2008 - 14:24
Permalink
potkan ve stoupačkách
Ano, samozřejmě se může vrátit. Dokáží prokousat leccos. Ale spíš půjde navštívit někoho jiného:)
Anonym (bez ověření)
18. November 2008 - 16:50
Permalink
ale co mam do té pasti
ale co mam do té pasti dát,jaká je jeho nejoblíbenější potrava jsem se z vašich obsáhlích řečí nedozvěděl.Dam tam tedy vyloupaný vlašák
Matěj (bez ověření)
6. April 2009 - 15:08
Permalink
Žerou téměř všechno, mě
Žerou téměř všechno, mě osobně se osvědčil špek. A je často nutné ho k pasti přivázat, protože potkani jsou schopní pomocí tlapek návnadu sundat a odnést, aniž by past sklapla.
Zdenka (bez ověření)
24. September 2009 - 7:35
Permalink
my zkoušeli vše, ale ořech je
my zkoušeli vše, ale ořech je správná volba, jen špatně drží v pasti. Dávali jsme opálený tvrdý chleba, sýr, špek a nic.. pasti je nutné opálit, aby necítily lidský pach. Dlouho trvá než vůbec k pasti příjde. Označkuje jí močí a teprve po dalších 1-2 dnech zkusí návnadu. Past je nutné přivázat, ty mrchy si jí dokážou odtáhnout. i třeba s chyceným potkanem, kterého následně sežerou. To se nám stalo! Nejlepší je prostor celý vyklidit. My je měli ve sklepě, kde topíme dřevem. Nezbylo nám nic než všechno dřevo celé vynosit ven, celé to vyklidit. a ty přiotrávené umlátit. Trvalo nám hodně dlouho než jsme zvítězili...
Anonym (bez ověření)
9. January 2009 - 12:53
Permalink
potkani jsou velice proradna
potkani jsou velice proradna zviřata,jednou jsme jich meli plny sklep objednali jsme deratizačni firmu a ta vam hded rekne že i když maji mnoho jedu nastrah apod.tak se nevyhubi uplne,chce to pomalu vyklizet sklep a lopatou je vymlatit,jeto drasticke ale ucine,jinak se jich nezbavite to vam dam pisemě,LOVU ZDAR
Nadja (bez ověření)
22. January 2009 - 18:39
Permalink
Fakt článok na dve
Fakt článok na dve veci...samé nezmysly...správne to popísala Nifl:)
Nadja (bez ověření)
22. January 2009 - 18:41
Permalink
Jo a potkan je parádny domáci
Jo a potkan je parádny domáci miláčik,sama ich mám doma siedmych :)
Miroš (bez ověření)
28. January 2009 - 15:54
Permalink
No možná vám to některým
No možná vám to některým připadá jako mazlíčci, ale někdy vyhnutí není,
já mám doma uklizeno, bordel na půdě nebo na dvoře žádný a přesto se mi něco objevilo na půdě,.. Vypadá to na pár potkanů.
Dnes jsem nakoupil jedy a pasti a to z jednoduchých důvodů,.. škrábou na strop, dupou a žerou mi skelnou vatu.
Vedle nás mají barák technický služby a vím prd co ta mají za bordel oni, ale to já neovlivním jestli tam žerou a u mě se na půdě jen vyhřívají když pod nima v domě topím.
Každopádně se chci zeptat, jak se psalo ohledně těch pastí že už do ní podruhé nevlezou,.. je to způsobené jídlem nebo zvukem pasti při scvaknutí, popř feromonem?
Pro příklad, Nastražím past a jeden se chytne,,. zařve, prdne si feromon, cvrkne si na past a pocáká ji krví a do toho zapiští pozor nechoďte sem!
Co to pro mě znamená? Když past důkladně umeju od krve a moči, tak k ní zase přijdou?
Nebo musím změnit i návnadu protože si budou pamatovat při které jedinec na té pasti umřel?
Možná sem to napsal moc divoce, ale potřebuju se jich zbavit,. pokud o tom někdo něco víte, prosím dejte vědět.
Anonym (bez ověření)
8. February 2009 - 13:06
Permalink
Spíše bych přemýšlel nad
Spíše bych přemýšlel nad kunami.
Matěj (bez ověření)
6. April 2009 - 15:11
Permalink
Souhlasím. Potkani nejsou pro
Souhlasím. Potkani nejsou pro mé kočky žádný problém, ale kuny už jim docela dají zabrat.
Anonym (bez ověření)
27. February 2009 - 0:28
Permalink
pOTKANI A PASTIČKY
No mi taky teď bojujeme s potkany. Minuly týden jsem byla na půdě. Bydlíme v RD 2 patře. Je to starý dům.NAjednou jsem si všimla, že tam jsou rozházené papíry a dokonce nám něco hryzalo přímo nad námi. No hrůza.To si tam vždycky dávám na vánocee cukroví. Nikdy jsme tam nic neměli. No ale zůstali tam ještě 2 balíčky kupovaných kuliček. No měli jsme chuť a co nevidím. Obě krabičky do poslední kuličky prázdný. No tak jsem zajela do OBI a koupila jsem psatičky jak na myši,tak na krysy. Nakonec jsem tam dala jen pastičky na krysy 3ks. Dalajsem tam kousek eidamu a druhý den ráno tam byly ve 2 pastičkách potkani. Brrrrrrr. Tak Nám to nedalo a dala jsem to do popelnice a dala jsem tam pro změnu salám. A co nevidět za odpoledne 1 potkan chycený. No fuj. Tak to jsem zvědavá kolik jich tam ještě je.
No všem přeji rychlé vyhubení.
řešení na vyhub... (bez ověření)
8. February 2009 - 12:36
Permalink
vyhubení potkanů
Anonym - - - no měl/a bys tam dát sýr každá myš miluje sýr
w.erush (bez ověření)
20. February 2009 - 21:12
Permalink
chci se zeptat jestli někdo
chci se zeptat jestli někdo newíte co znamená kdysh potkan utočí na oči...jinak je to mazel,nekouše a ani nedrápe..,ale skoro každý den zautočí na oko..čím to..??děkuju moc za odpowěd
Anonym (bez ověření)
16. November 2009 - 14:24
Permalink
To teda nevím jednou by to
To teda nevím jednou by to zkusil a šel by na lopatě do popelnice
Anonym myš (bez ověření)
20. May 2012 - 20:53
Permalink
Tak to se mi stalo, měla jsem
Tak to se mi stalo, měla jsem zakrvácené oko a dost to bolelo... od té doby ji radši nepouštím k obličeji. Jinak je taky hodná - asi se chtěla napít :-/
Kuba (bez ověření)
24. February 2009 - 10:21
Permalink
Potkani
Zdravim, potřebuju poradit co mám dělat? Do zdi ve chlívě se mi nastěhovala spousta potkanů. U zdi mám králíkárny s králíky a ke zdi se nemohu dostat. Největší problém je, že když mám malí králíky, tak se mi do králíkárny prokoušou potkani a malí králíčky zakoušou a buď celé sežerou, nebo jim ukoušou hlavy. Takhle sem přišel už asi o 20 králíků a 2 celé hnízda. Vyzkoušel sem snad vše: opravy králíkárny, pasti, jed, střílet je vzduchovkou, i náš pes je výborný lovec, dokonce sem jim taky zničil 2 hnízda s mladými. Už sem jich takle zlikvidoval minimálně 20 - 30, ale pořád tam jsou a škodí. Zabiji pouze pár jednotlivců. Není nějaké účinější řešení?
Děkuji za odpověď
Anonym (bez ověření)
2. March 2009 - 16:48
Permalink
prosím vás,podařilo se vám
prosím vás,podařilo se vám vyhubit potkany? já s nimi bojuji 14 dní a výsledek je pouze 1 mrtvý...díky za odpověď Zdenka
Anonym (bez ověření)
4. July 2009 - 10:29
Permalink
Ano je mít kolem chliva čisto
Ano je mít kolem chliva čisto ! jelikož to co tu popisoješ vypada že tam bude pěkny mrdnik !
a nebo to podpal a maš klid
Anonym (bez ověření)
20. April 2010 - 21:04
Permalink
Presne tak. Aj ja mám suseda
Presne tak. Aj ja mám suseda čo má prasce. K nemu sa chodia kŕmiť a ku mne spať. má tam bordel a nič s ním nerobí. Ja len vyhadzujem prachy za otravu. síce zaberá ale nie na 100 pro
Anonym (bez ověření)
12. August 2011 - 23:30
Permalink
potkan
místo králíků chovej potkany a maš klid a nebude ti potkan žrat kralíky a tobě bude jedno co zežereš
Anonym
27. February 2009 - 20:50
Permalink
gfghfhf
ja mam potkanici doma je hrozne pritulna .s potkany nemame problemy ale s mysmy
Anonym (bez ověření)
6. March 2009 - 20:51
Permalink
potkan
ve sklepě se nám přemnožila rodinka potkanů. Jsou tak mazané, že kouskem dřívka dokážou vyklapnout past a tu si schovat do hnízda!!! To když jsem viděla na vlastní oči, nevěřila jsem !!! Nejprve jsme do pasti chytili 2 kousky potkanů, následovně už jen pasti hledáme. Bojujeme s nimi 3. týden a zatím marně. Všude pasti, všude jed..Každý den chcípne 1 kus, ale kolik jich tam ještě lítá... nejlepším řešením se zdá vyklidit úplně celý sklep (máme tam dřevo na topení) a udělat úplně novou betonovou podlahu. Lezou k nám z podlahy! Všechny díry jsme zazdili, ale na druhém konci místnosti slyším potkana ve zdi !!!! leze někam nahoru , tam kde bydlíme. Vůbec nechápeme jak se tam dostal, nevypadá to, že by tam vedlo nějaké potrubí nebo něco podobného. Má s tím někdo zkušenost? Už ani nespím, mám nervy na dranc a čekám, kdy se prokouše zdí k nám domů...Poradíte někdo nebo prosím o vaší zkušenost...
Anonym (bez ověření)
6. March 2009 - 22:26
Permalink
potkan
Dodal bych ještě, že pokud se potvrdí to podezdření na kanalizaci, tak by bylo správné to nahlásit jejímu správci a požádat o deratizaci v kanalizaci.
Anonym (bez ověření)
29. August 2009 - 10:47
Permalink
potkani
dobrý den jsem deratizátor pokud máte myši a máte zájem je likvidovat mužete volat na tel.č 774758889
Martina (bez ověření)
1. September 2009 - 15:06
Permalink
Myši
Dobrý den chtěla jsem se zeptat odkud jste, my máme myši na půdě a nemůžeme se jich zbavit, pastí už jsme vyzkoušeli hodně přesto tam pořád jsou. Je to obtížné protože jsou schované pod střechou ve foukané skelné vatě a škrábou nám nad hlavou takže se nedá spát. Ale problém je že sousedíme s dalším domem odkud k nám lezou, je tam totiž zrní a tak se tam drží a dost se jich přemisťuje k nám. Je to fakt nepříjemné a nevíme co s tím. Děkuji
Anonym (bez ověření)
10. March 2009 - 9:30
Permalink
Pasti na potkany se musejí
Pasti na potkany se musejí přivazovat. Z vlastní zkušenosti vím, že ani železná past se zuby potkana neusmrtí, kdybychom jí neměli tenkrát přivázanou tak by s ní utekl.
Anonym (bez ověření)
10. March 2009 - 12:32
Permalink
pasti na potkana
Naše past , když už do ní potkan vlezl, tak ho usmrtila, ale ostatní potkani pastičku odtáhli i s mrtvolou a začali jí okusovat. Ale hodněkrát se nám stalo, že past byla vyklaplá, návnada sežraná a potkan nikde.. Je to nad moje chápání, jsou to opravdu chytré mrchy...Ale s tím přivázáním to zkusíme, díky!
Anonym (bez ověření)
5. April 2009 - 15:23
Permalink
myš nebo co?!?!
U bojleru, kde je přívod vody, slyšíme chroupání. Je možné, že by to byla myš? Když přiložím ucho na různé trubky, tj. teplou nebo přiložím ucho přímo na zeď , tak nic!!..ale přímo v trubce na studenou vodu je to slyšet. Připadá mi to jako uvnitř trubky, je to vůbec možné??? Co by to mohlo být??? Je to jako chroupání umělé hmoty, jakoby se to chtělo dostat ven.. ta trubka má v průměru 2cm..ale co by tam dělala myš?? Kdysi jsme měli potkany ve sklepě, tak už mám mánii z různých zvuků chroupání.. :-((
Karel
26. September 2020 - 14:07
Permalink
potkáni
žiji kousek od smetíště tím jsem měl spoustu potkánů na zahradě nestačil jsem kupovat jed a nebylo to nic platný pořídil jsem si psa taky žádný ůčinek
máte stejný problém ozvěte se pomohu vám
já mám teť 100% pokoj od hlodavců
Dana (bez ověření)
16. June 2009 - 17:05
Permalink
hubení potkanů
Dobrý den
mám velký problém s potkany a přijmu každou radu jak se jich zbavit. Děkuji předem Dana
vito (bez ověření)
9. July 2009 - 9:52
Permalink
mám velký problém s
mám velký problém s potkany,jelikož topím dřevem tak se do něho na dvoře nastěhovali a nemůžu se jich zbavit předem díky
Anonym (bez ověření)
25. August 2009 - 17:57
Permalink
potkani ve sklepě
budu moc ráda za každou účinnou radu jak na potkany..blíží se podzim a já trnu hrůzou, jak jich bude zase spousta v okolí.děkuji
Zuzana (bez ověření)
7. September 2009 - 7:56
Permalink
potkani
Na strankách https://www.skudci.com píšete, že jste si dokázal poradit s potkany a že od nich máte nyní 100% pokoj. Mohu prosit o radu, jak s nimi naložit? Zabydleli se nám ve sklepě a vesele se množí. Děkuji Vám moc......
Jana (bez ověření)
11. September 2009 - 19:21
Permalink
Potkani
Reaguji na Vaši nabídku a prosím o radu.Máme jich plný dvůr,jsem už zoufalá.Děkuji
Franta (bez ověření)
17. October 2009 - 20:57
Permalink
Vyhubení potkanů
dobrý den,prosím o Vaši radu,jak jste dokázal 100% zlikvidovat potkany.Již jsem zoufalý,zatím stále v boji vedou.Je možné mi poradit ? Děkuji.Franta
evik (bez ověření)
13. November 2009 - 8:18
Permalink
Dobrý den, moc by mě zajímalo
Dobrý den,
moc by mě zajímalo jak ste se zbavil těch potkanů, máme jich totiž plný dvorek.
A náš teriér neustále jenom štěká.
Mám strach nechat nastražené pasti a jedy, aby je náš jack russel nesežral.
Prosím pomoc - mám strašnou fobii z potkanů
admin
13. November 2009 - 10:43
Permalink
no zrovna terier by si s nimi
no zrovna terier by si s nimi měl docela dobře poradit, ne?
Anonym (bez ověření)
4. August 2010 - 2:23
Permalink
Takovýho teriéra kopněte do
Takovýho teriéra kopněte do prdele.
Anonym (bez ověření)
8. July 2011 - 23:17
Permalink
Souhlasím jednoznačně
Souhlasím jednoznačně
Marcela (bez ověření)
20. November 2009 - 20:53
Permalink
Můžete mi, prosím, taky
Můžete mi, prosím, taky poradit, jak zlikvidovat potkany. Mám jich už plné zuby, likvidují mi slepice. Děkuji
Anonym (bez ověření)
26. January 2010 - 21:28
Permalink
Dobrý večer můžete mi prosím
Dobrý večer můžete mi prosím taky prozradit jak zlikvidovat potkany? Děkuji Petr
Anonym (bez ověření)
27. July 2010 - 13:48
Permalink
Dobrý den, pomůžete mi jak na
Dobrý den, pomůžete mi jak na potkany, mám dementní a nepořádné sousedy a nevím jak na ně, jed jich zabije pár, něco pes, ale stejně je to málo
Stáňa (bez ověření)
25. November 2010 - 18:31
Permalink
prosím pomoc koupily jsme tři
prosím pomoc koupily jsme tři roky neobývaný dům všude bordel a potkanů jak...
Jezevčík nestačí. Děkuji
Lilly (bez ověření)
2. December 2010 - 10:44
Permalink
Potkan
Dobrý den,můžete mě poradit co s potkanem?Jak se ho zbavit ve klepě. Děkuji
Anonym (bez ověření)
20. February 2011 - 11:02
Permalink
ahoj,můžu se zeptat na tvoji
ahoj,můžu se zeptat na tvoji radu ohledně vyhubení potkánů?? mohl bys mi napsat na mail noskovasimona@centrum.cz??děkuji mockrát
Anonym (bez ověření)
22. July 2011 - 9:19
Permalink
potkani
Zdravím. I když je Vaše nabídka již 2 roky stará, doufám že ještě platí. Mám objekt u řeky a nedaleko hospodu, takže "milým" hlodavečkům se tam celkem daří. Podařilo se mi jich pár otrávit, ale někteří asi chcípli v nedostupných místech a ten smrad, než je zkonzumovali červi si asi dokážete představit. Jestli mi můžete pomoci, ozvěte se prosím.
Anonym (bez ověření)
25. July 2011 - 18:35
Permalink
pomoc s hlodavci
Prosím o radu nahubení potkanů! Máme drůbež a odnesl nám 7 kačenek,skoušíme jed a pasti a bez úspěchů! Prosím poradte děkuji
Petr (bez ověření)
27. August 2011 - 18:03
Permalink
potkani
Dobry den prosim o pomoc nejsiš s podkany soused chova slepice primo za našemi garažemi a potkani se podhrabavají pod zaklady a ožiraji omytku dělaji nory. předem děkuji za radu
pinin4 (bez ověření)
9. November 2011 - 23:36
Permalink
poradte
poradte
zuzana (bez ověření)
16. August 2012 - 22:17
Permalink
100% pokoj od hlodavcu
Prosím, pomôžte, asi Vám písali už stovky ľudí, ne-li tisíce, aj my máme tento hrozný problém, tento rok odnesli 7 kačenek, bojím sa ich, ako by sa stávali agresívnejšími ... na jar sme nejaké vychytali do pascí, ale teraz miznú len návnady a nič. Na ružové pamlsky - otrovu - už tiež nereagujú. Chystám sa zadovážiť potkaniara. Žerú u susedov - tí chovajú kačky, sliepky, zahrabávajú sa u nás pod drevo (na topení).
Veľká vďaka vopred za každú radu !!!!
Zuzana
anička (bez ověření)
28. September 2012 - 9:42
Permalink
travení potkanů
prosím o pomoc,do chlivku se nám nastěhoval potkan,koupila jsen jed na potkany,vůbec se ho nedotkl,koupila jsem past a opět nic.Jsem bezradná,už nevím,jak ho zlikvidovat.Navíc se potkanů bojím.Prosím o radu.Děkuji
Lenka Kašparová (bez ověření)
4. July 2023 - 16:50
Permalink
Potkan
Dobrý den, mohl by jste mi poradit jak vyhubit potkany? Mám s nimi problém,zahrada čistá, ale u mě bydlí a asi se živí jinde.
Děkuji
Anonym (bez ověření)
4. July 2009 - 10:27
Permalink
poikani
No abych pravdu řekl tak autor článku , nemá pravdu že si kočka do káže poradit z potkanem :) jelikož mnoho potkanu je prakticky větší než kočka ,, tady u nás jsem viděl jak potkan loví spiše kočku než aby to bylo naopak :) , a navic ty co u vidíte venku neboli co vám běhaji po zahradě atd jsou vetšinou mladí jedinci ! čili nic moc velikost :) a pokud chcete vidět skutečně velkého potkana tak musite do kanálu tam jsou i pěkní obři ( ale to musí vidět každy jina se tomu težko věří !! ), k použití jedu velmi malo učiné na potkany !! at se jedná o jaky koliv jed !! pokud se vubec potkan otrávi tak jedině mladý jedinec !! čili je pravdou že v hiearchii potkanu jdou k žradlu mladi ! a staři čekaji co to sněma udělá ! :) dale pak pokud používate jedy na potkany a myši tak spiše je si uvědomit nasledky použití jedu !!!! ono pár myšek a potkanu možná otravíte ale už nevíte kolik dalšího jste otravily ! kočky která chytly přiotravenou myšku jelikož byla snadná kořist ! ptaky kteři pozřely přiotravenou myšku potkana , psi kteří si hraji z přiotravenou myškou a nebo potkanem !!! a taká orly kteří posledni dobou jsou tady v čr !!! nemluvě o připadných nasledcích kdyby našli děti jed nabo si si ho spletly z jidlem ( bombony atd !!!! čili ten kdo si mysli že když bude sypat jedy na mause ve velkém a nebo jen tak rozhazovat po zahradach je KRE*TEN a pito*mec !!!! jelikož učínost je jen pár procent !! a ničeho tím nedosáhne jen napacha škody všude možně a ne tam kdy by mněly být ! , jediny spusob likvidace potaknu co mi připadá jako funkční je tento : sud nejlip železny do něho dát maso " jakekoliv " a nechat potkany do něho přez noc nelézt a pak sud zavřít ! (jelikož jsou potkani kanibaly ) tak sud necháme zavřeny tak dlouho dokud tam nezbyde jen jeden co sežral ty ostatní potkany a toho pak pustime z patky do přirody at koná svoji práci a likviduje ostatni potkany :) doba trvany než zbyde v sudu jen ten posledni je +- 1 až 2 týdny ! , at se toto muže zdát někomu kruté ! je to asi ten nejlepši sposob a je hlavně přirozený !!
admin
4. July 2009 - 14:58
Permalink
nevím jaké máte u vás kočky,
nevím jaké máte u vás kočky, ale obecně kočka okolo 3kg je velmi malá - rád bych viděl potkana stejné váhové kategorie.
tomáš (bez ověření)
14. November 2009 - 15:42
Permalink
V našem městě se přemnožili
V našem městě se přemnožili potkani a náš kocour si sněma hravě poradil. Byl to perský kocour,ale povětšinou byl venku a často nosil na dvůr zakouslé potkany.Občas přinesl netopýra, nebo ptáka
Anonym (bez ověření)
12. October 2010 - 17:50
Permalink
chudák potkan
myslim že vy jste ten pit*mec ,kdyby jste viděla jak tam budou kvílet a naříkat...
nikdo to prosím nezkoušejte,kdyby jste věděli ja jsou potkani miĺí a krásný nikdy by jste to neudělali je to hrozny!!!!!!!!!
Anonym (bez ověření)
28. October 2010 - 20:04
Permalink
Milí a krásní??? jste vůbec
Milí a krásní??? jste vůbec normální??? taková havěť se musí nelítostně likvidovat.
Nejlepší jsou jedy, které nezpůsobují druhodnou otravu, těch ale moc není. Jinak je osvědčená vzduchovka a nebo lopata.
Arky (bez ověření)
6. March 2012 - 3:18
Permalink
Vzduchovka ty deb!le? Víš
Vzduchovka ty deb!le? Víš jakou máš ráži idiote? .. Si radši kup terčovu zbraň s prachovýma projektilama demente, vzduchovkou bych ti střelil do hlavy aby jsi zažil jaké to je pomalu umírat s projektilem v hlavě .. fakt debilita, ten projektil z palné zbraně vyžší třídy to aspoň udělá rychle ..
Zabít rychle? Ano, ty divoce žijící ano
Vyžívat se v tom? Zabít také lidi co se v těhlech věcech vyžívají, udělat jim to samé, zakomplexovaným parchantum ..
Anonym (bez ověření)
8. November 2010 - 17:31
Permalink
pritom kdyby si videla
pritom kdyby si videla poradneho potkana..tak bys do nej zapichla vse co je poruce nejsip vidle a bodala by si tak dlouho dokad by neumrel a at kvici jak kvici...zm.d.!mym mame potakny nebop nejake mysi ve skleope a mam strach o mojeho psa ronyho!!!
Anonym (bez ověření)
24. April 2011 - 22:16
Permalink
Je to jine kdyz ho chovate
Je to jine kdyz ho chovate jako mazla a jine kdyz vam divoky drzy potkan vleze v noci do postele a kousne vas do ruky pricemz nevite jake nemoci ma... Prosim odlisujte potkany- mazly domaci- klidne je chovejte milujte. Ale tohle je stranka skudci a jajsem rada, ze vim jak se jich zbavit. Zitra jdu koupit zelezny sud.
Anonym (bez ověření)
9. June 2011 - 20:58
Permalink
tak to nevím
taky jsem měl doma bílého potkana a byl to mazel,ale ty bestie venku jsou schopný za noc sežrat 10 kilových kuřat,nebo prokousat králíkárnu a vytahat králíky
Anonym (bez ověření)
28. January 2011 - 15:18
Permalink
Dobrý napad díky vyzkouším
Dobrý napad díky vyzkouším jinak já zabíjím potkany pomocí toxického jedu doma namíchaný do 24 hodin nedožije :D
Anonym (bez ověření)
28. January 2011 - 22:23
Permalink
Spíš úchylný než dobrý.
Spíš úchylný než dobrý.
genius (bez ověření)
25. July 2009 - 16:29
Permalink
Potkani obvykle vlezou do
Potkani obvykle vlezou do kůrníku a sežerou kuřara a někdy i staré slepice .Mají totiž nejsilnější skuz ze všech hlodavců,stejný asi jako malý pes .Zuby dlouhý asi 1,5 cm.Jsou mnohem mršnější než kočka ,a mnohem agresivnější.Když ho někdy zaženete do kouta a nemá kam utýct skočívám vám klidně po hlavě aby mohl utýct,a samozřejmě i kousne.A k tomu komentáři o těch kočkách je pravda,ale kočka jde po potkanovy málokdy ,a potom to sní skončí tragicky ,jedno kousnutí a chytne nějakou chorobu.Tak tedy pozor na potkany,jestli nechcete být pokousáni.
lightmens (bez ověření)
17. December 2010 - 15:12
Permalink
kočky a potkani
kdysi už je tomu asi 15 let sme mívali takovou takovou černou masivní čičinu říkali sme jí micka a mickakdyž mněla první vrh tušim že to bylo 7 koťat no prostě šílenej počet , a sousedům v tu dobu začali expandovat potkani a to docela veliký kusy pod dřevěnym kurníkem a tak v době když začaly koťata vylejzat přišla micka s čimsi obrovskym vhubě .. z nepochopitelnejch důvodů tomu vždycky sežrala hlavu a přední packy a pak to tam nechala ležet :-D ... jenomže tohle dělala každej druhej den :-D byla to taková kočka drsoň v tomhle ohledu a nepamatuju že by se jí kdy něco stalo že by jí kdy nějakej potkan poranil .. při třetim vrhu třetí rok mněla jenom 2 koťata ale i tak dál lovila vždycky se rozhlídla jestli nejede vlak přešla traŤ a šla lovit ten rok nakonci léta jí zajelo auto mněla rozdrceno tak 60% těla zezadu to zasebou táhla jako pahjel i se střevama .. s tim už nešlo nic dělat tak sme jí museli dát ránu čepcem motyky z mylosti . o ix let pozdějc se stala novou drsnokočkou strakatá elza ta nelovila potkany ale psy kdokoliv šel za zahradou s jakymkoliv psem kočka se ho nikdy nelekla a pomněrně klidně se přikrčila a ze zálohy vylítla jako pravej lovec i na vlčáka kterej byl zviklej kočky likvidovat ! dílem půl vteřiny mu rozsekala frňák i voči pes jenom zakřičel a zdrhnul .. kdysi když byla jako malá to totiž udělal někdo jí přisla domu s rozseklou packou uchem a natrženym nosem a tak si uvědomila co je to skutečná bolest ;)
Anonym (bez ověření)
7. October 2011 - 13:55
Permalink
Proboha! Vraťte školné,
Proboha! Vraťte školné, protože Vaše čeština je úděsná!!!
Anonym (bez ověření)
24. November 2011 - 7:47
Permalink
A ty zdechni na
A ty zdechni na mor...připochcanej potkane
kockopes (bez ověření)
6. December 2011 - 19:15
Permalink
aby ses neposral,stacilo, ze
aby ses neposral,stacilo, ze me prudili s cestinou ve skole, pane inzenyre
Honza (bez ověření)
21. September 2009 - 10:49
Permalink
Zazdění potkani
"Díky" chybě stavební firmy, se nám podařilo zazdít potkany do prostoru mezi zdmi se skelnou izolací. Nemám důkaz, že nemůžou nikudy ven, ale docela bych na to sázel.
Teď to bude 4-6 týdnů, co jsou tam zazděný. Celkem jsou tam něco přes půl roku. Chvíli mi trvalo, než jsem našel díru, kudy tam lezli.
Dva jsem ulovil na pasti, mám tam servisní dvířka.
Kolik můžu očekávat jedinců? Žerou se potkani mezi sebou, když není žádná potrava?
Díky za rady, Honza
admin
21. September 2009 - 14:49
Permalink
v kritických podmínkách by ke
v kritických podmínkách by ke kanibalismu klidně dojít mohlo, je to boj o přežití.
Anonym (bez ověření)
24. September 2009 - 7:22
Permalink
potkani ve zdi
Potkani se určitě začnou požírat navzájem. Máme stejnou zkušenost jako vy. Omylem jsme potkany zazdili. Sežerou vše včetně izolace. Museli jsme uvolnit prostor, aby mohli uniknout. Do otvoru jsme nasypali všude jed a vyčkávali... trvalo hodně dlouho než vůbec návnadu začaly požírat, ale podařilo se !!!Když jsme měli jistotu, že už tam žádný není, otvor jsme zazdili znovu a je klid..
brejn (bez ověření)
31. October 2009 - 22:02
Permalink
o jednoho mene
Tak dneska se nam povedlo zabit jednu potkanici zabehlika. Ukotvila se v byte za kuchynskou linkou. Byla tam skoro 2 dny a smrad, vsude pod linkou byly bobky. Kamarad prinesl vzduchovku a na nekolik rad ji zlikvidoval. Jak ta piskala pri kazdym zasahu, hnus jeden, vymlatit to vsechno. O jedno potvoru mene. Dneska se v klidu vyspim.
Anonym (bez ověření)
7. September 2010 - 23:46
Permalink
:-X
hnusáku, docela ráda bych tě taky takhle postřelila a smála bych se, jak tě to bolí!
to, že se potkan zabije humálně - budiž pastička - je jedna věc, ale takhle ho týrat!
Anonym (bez ověření)
20. October 2010 - 19:50
Permalink
seš peknej debil hnusaku
seš peknej debil hnusaku
Air Arms S400 (bez ověření)
27. December 2010 - 10:15
Permalink
BooMMan
Ja som tak isto hubičom hrabosou ako su napr. potkany a mysi....prenašaju chorobi a kde co mozne a vedia spravit aj značnu škodu na majetku strielam ich svojou vzduchoveckou PCP AA S400 classic.
Punky (bez ověření)
15. March 2011 - 8:29
Permalink
ty ...!!! a to že může být
ty ....!!! a to že může být potkán lepší přítel člověka jak pes to už ti nikdo asi neřekl co?! nejradši bych ti udělala to samí!!!
MilanHej (bez ověření)
16. July 2011 - 0:46
Permalink
to sice ano, ale pouze ten
to sice ano, ale pouze ten laboratorní.. divocí potkani přenášejí řadu chorob a parazitují v lidských obydlích. Já osobně bych ale nikdy nezabil žádné živé zvíře
Milena (bez ověření)
19. November 2011 - 14:45
Permalink
vrahu
tebe a tobě podobný by měli vymlátit vrahu hnusnej.Tebe kdybych znala umlátim ti palici o beton ty hovado.Nezájem mysli si co chceš a vy ostatní taky mám potkánky už několik let a jsou to nejúžasnější bytosti na světě čistotný,inteligentní,učenliví!!
Anonym (bez ověření)
24. November 2011 - 7:44
Permalink
Mlč ty jedno koště co si honí
Mlč ty jedno koště co si honí čuráka s hlodavcema,ty jedno koště šoustej toho potkana do prdele,nech se od něho celej pochcat koště vyprcaný
Anonym (bez ověření)
24. February 2012 - 14:09
Permalink
co?
měl byste se stydět pane,takové nadávky si schovejte na doma
Kačka (bez ověření)
1. February 2014 - 22:01
Permalink
Víc trapnější komentár jsem
Víc trapnější komentár jsem nečetla :). Komentáře tohoto typu píší jen zamindrákované, šeredné a životem znuděné osoby.Je mi Tě líto.Umím si tě živě představit jaký jsi ubožáček ;).
Anonym (bez ověření)
24. November 2011 - 20:56
Permalink
Ahojte,já chci jen reagovat
Ahojte,já chci jen reagovat co tady napsal ten kluk-Nám se usídlily potkani v kotelně a prokousali se nám až do koupelny,kde jsem je slyšela hrabat pod vanou.Velice nepříjemné,zvlášť když tyhle potvůrky nemám ráda a bojím se jich!Natáhly se pasti a rozsypali se jedy a 3 už jsme chytily.Takže takové napadání se mi moc nelíbí.Ne každý má rád potkany.Je něco jiného potkana chovat a nebo mít ho někde v baráku a nevědět o něm.Náš pes pak dalšího chytil.A já se teda chci potkanů zbavit.Ne je chránit!
Kačka (bez ověření)
1. February 2014 - 21:57
Permalink
Doufám, že budeš chcípat ve
Doufám, že budeš chcípat ve velkých bolestech! :)
NiikusQaa (bez ověření)
18. November 2009 - 14:43
Permalink
jaaaj já mám potkana
jaaaj já mám potkana domaa..xD eej a je to upe kjásnoučké zwířátko..:-*milujuuu:-*
Anonym (bez ověření)
18. January 2010 - 10:24
Permalink
Nějaký hlodavec nám přes noc
Nějaký hlodavec nám přes noc z bytu odnesl 2 kila brambor, zanechal pouze prázdný pytlík, jinak nezanechal vůbec žádné stopy. Může se jednat o potkana, je toho schopen? Nebo o jaký druh hlodavce může jít? Díky za odpověď Romana
Anonym (bez ověření)
18. January 2010 - 19:36
Permalink
Nejspíš nějaký dvounohý. Co
Nejspíš nějaký dvounohý. Co tchyně?
Anonym (bez ověření)
20. April 2010 - 20:46
Permalink
To bude ten náš. :-)), Nám
To bude ten náš. :-)), Nám čmajzol cca 5 kg cibule z prepravky a poodnášal aj šupky. Čo varil nikto nevie, ale nás rozhodne nepozval. :-)))))
Anonym (bez ověření)
23. February 2011 - 12:53
Permalink
Mne zmizlo 5 kg granúl pre
Mne zmizlo 5 kg granúl pre psa a nejaké zemiaky všetko to odniesla krysa schovala si to na rôzne miesta ako zasobu
káťa (bez ověření)
25. November 2010 - 21:07
Permalink
Ahoj mám potkanku rok a pul
Ahoj mám potkanku rok a pul starou .. na pravé tváři se jí udála boule pomalu rostla byli sme i u lekaře ale prý jen zánět ..tet je to pomalu věčí než hlava a prasklo jíto vypadá to jako by jí prorustaly zuby nemáte někdo zkušenost je to smutný pište rozhoduji se o utracení .. vážím si každé odpovědi děkuji
Nový komentář
Míša (bez ověření)
24. January 2011 - 10:18
Permalink
Rada
ahoj jestli se ti zdá že se trápí tak by bylo lepší ji utratit.....tedy jestli ji eště máte..pokud se netrápí nech ji dožít.ale je to tvé rozhodnutí,nebo jdi ještě jednou k lékaři :D snad se jí to spraví.(jestli ji eště máte)
MilanHej (bez ověření)
16. July 2011 - 0:40
Permalink
Vypadá to na absces, hnisavý
Vypadá to na absces, hnisavý zánět, někde se poranil nebo poškrábal a rána se zanítila..může to být také u potkanů dost častý maligní tumor. Absces může veterinář vymáčknout, když ne tak potkan chcípne. Tumor je většinou inoperativní
Dana (bez ověření)
15. September 2011 - 14:17
Permalink
Odpověď
Má pravděpodobně rakovinu. Potkani jí trpí okolo 2. roku života. Loni mi takto zemřel potkan, měl boule skoro po celém těle. Koupila jsem si okamžitě nového a teď už trnu, že za rok to příjde zase.
dada (bez ověření)
26. September 2011 - 16:36
Permalink
neutrácet.....staci to jen
neutrácet.....staci to jen vyriznout muj potkan to mel taky a veterinar mu to viriz a bylo vse v poho.....zkuste to taky....dada
Punky (bez ověření)
15. March 2011 - 8:40
Permalink
Není potkán jako potkán!!!
Není potkán jako potkán!!! neřeknu ty velky kurvy co jsou venku...ale já mám doma už 3. potkána a vždycky je to můj mazlíček...a kdyby na něho někdo chytl tak mu asi urazím ruky... je to sice trošičku nadměrný a nebezpečný hlodavec...ale taky snadno ochočený... ten můj co ho mám ted tak má něco kolem roku a hned první den si na mě zvyknul... a když venčím psa tak potkána dám na hřbet psovi a jde se... tak netuším co děláte :D
Anonym (bez ověření)
2. May 2011 - 14:21
Permalink
Hezké
Já mám taky doma potkany ale nějak se sněma nemůžu domluvit a ochočit je. Aby mi např.neprožraly plastovou trubku od hlavního přívodu vody ..nebo nepřekousaly vedení..elektriky a telefonu..nebo nepodhrabaly základy nosné zdy zdi.. hrabou beton lépr než zbíječka. beton pod prahem do graáže zvládly za 3 dny díry asi 8 cm průměr. Žerou všechno ty svině. Mám tolik jednu v garáži v dílně ve sklepech minimálně na jedno kolečko. Do pastí se chytla i tchýně ale potkán ne!!! Uvažuju o noičnách hlídkách se vzduchovkou pro celou rodinu!!
pinin4 (bez ověření)
9. November 2011 - 23:24
Permalink
mam stejny problem a nevim co
mam stejny problem a nevim co stim muze nekdo poradit prosim
Arky (bez ověření)
6. March 2012 - 3:02
Permalink
Plašičku na hlodavce neznáte
Plašičku na hlodavce neznáte vy inteligenti? -_-
Hlavně že nadáváte ..
Anonym (bez ověření)
2. April 2012 - 19:53
Permalink
nesnaseji stres ... funguje i
nesnaseji stres ... funguje i radio na nekolik dni potom by mely odtahnout pryc ... jinak do sklopce kdyz date drcenou kukurici pro slepice tak odchyt je 100% ... minuly rok prez 30 odchytu
Anonym (bez ověření)
25. January 2012 - 19:26
Permalink
Lide jsou taky krysy.
Nasypal bych vsem jedu na krysy. Uplny zakaz chovani techto hnusnych stvoreni v domacnosti. Jste pekna prasata, vsichni ti co to chovate v bytech!!!!!!
Anonym (bez ověření)
30. May 2012 - 9:11
Permalink
myslim,ze si mnohem horsi,nez
myslim,ze si mnohem horsi,nez krysy a potkani,ten jed by si mel v prvni rade polknout ty a byl by klid...dit lidi jsou nejvetsi skudci sveta!!!
Anonymní anonim... (bez ověření)
18. January 2013 - 20:26
Permalink
Lide jsou taky krysy.... .
Ty jsi vážně kr***n!!!!!!!!!!! Je něco jiného potkan laboratorní a potkan obecný. Já osobně proti žádnému nic nemám a potkanici Maggie chováme doma - a víš co ?? Občas jí dám i pusu :) :) :) Je úžasná - A pro chovatele laboratorních potkanů je to když jim řekneš, že jsou prasata, že chovají potkany - oni to můžou říct i o těch, co chovají třeba více časté domácí zvíře!!! Mám rádo všechny zvířata a nikdy by jsem neuráželo
nějaké zvířa jen proto, že nevím co chov obnáší a jak se to zvíře chová... .
Darren Specter (bez ověření)
16. July 2011 - 2:01
Permalink
LABORATORNI POTKAN VS. DIVOKY POTKAN
Začal jsem s chovem potkanů zhruba před čtyřmi roky. Nikdy by mě něco podobného nenapadlo, štítil jsem se jejich odporných ocasů a jediné co jsem doma jako malý choval byl křeček, po kterém mi zůstala klec. Jedné deštivé noci přijdu domů, otevřu šoupací dveře a aniž bych rozsvítil, vidím jak po mojí spící expřítelkyni leze nějaká velká krysa!!! jelikož jsem měl minimálně 2 promile tak jsem díky bohu nezačal panikařit, chytil to do klece po křečkovi a ve vedlejší místnosti jsem si to se zájmem prohlížel.Jelikož nejsem úplný idiot, pochopil jsem že potkan je laboratorní, nejenom díky černobílému zbarvení, ale také díky tomu že se vůbec nebál a lehce se dal chytit do klece. Jediná možnost, jak se do mého bytu v 1. patře mohl dostat, bylo po okenní římse skrz pootevřené okno. Čili..dal jsem "tomu" nažrat nějaké zrní a jelikož to bylo chlupaté, velké a s ocasem, neuvažoval jsem o chovu a rozhodl se to druhý den odnést za dvorek cca 50 metrů od baráku. Otevřel jsem klec načež mi vyskočil na límec a poté odskočil do trávy (malém jsem dostal infarkt ale nevypadalo to že by útočil, spíš jako by si chtěl hrát) Za 10 minut se ta svině vrátila a pelášila si to rovnou přes zadní dveře do baráku..chytil jsem jí a začal chovat, poznávat a studovat:) Musím říct, že inteligentnější hlodavec na naší planetě zřejmě neexistuje, Měl jsem ho ještě dva roky, koupil mu tři kamarádky, měl jsem ho rád a on mě taky, umřel mi ve stáří ve dlaních..Přiznávám - oko nezůstalo suché. Od té doby jsem měl ještě mnoho potkanů, ale žádný nebyl tak hravý jako on. On si mě prostě našel:) Chápu ty neustále rozbroje mezi chovateli a mezi těmi co je považují za škůdce ale je třeba si uvědomit že laboratorní potkan je jako pes, pes který byl vyšlechtěn z vlka (divokého potkana) Laboratorní potkan je mazlíček, nepotřebuje se starat o jídlo, dostane ho..jenže divoký potkan potřebuje přežít, musí nakrmit mladé a postarat se o zachování svého druhu..a kde to jde nejsnadněji? Samozřejmě v blízkosti lidských obydlí..Takže přestože jsem chovatel laboratorních potkanů, jsem zároveň i zastánce (co nejhummánějšího)hubení přemnožených potkanů divokých, kteří škodí lidem tím, že "rabují" jejich zásoby potravin popřípadě zabíjejí chovatelům mladé králíky či kuřata. Nyní pár zajímavých faktů o laboratorních potkanech, které jsem během chovu zjistil;
-Potkan reaguje na své jméno - zpozorní při zavolání
- Pozná se v zrcadle ale chvíli mu trvá, než si uvědomí že je to opravdu on
- Když se mu něco nelíbí tak se zlobí specifickým cvakáním zuby,odlišným cvakáním naopak dává najevo že je mu něco příjemné
-reaguje na šustění pytlíků, domnívá se že dostane jídlo
Dokáže pozorovat jídlo v mé ruce a pokud ho položím na vrchol skříně, dokáže se na ní vyškrabat a jídlo si přínést
-Potkan je velmi sociální tvor, v případě že mu umře kamarád, "truchlí" a nebo umírá také, pokud se znají dlouho
atd atd
Slyšel jsem i zajímavé mýty o divokých potkanech, kteří dokáží přebrodit řeku tím, že se jeden druhému zakousne do ocasu a vytvoří tak provaz, kteří ostatní přelezou a nebo také fakta, kdy divocí potkani zabili malé dítě v kolébce..
adelka (bez ověření)
30. January 2012 - 9:34
Permalink
potkan neni skudce potkan je
potkan neni skudce potkan je domaci mazlicek
Anonym (bez ověření)
9. February 2012 - 14:17
Permalink
k tomu chytání potkanů do
k tomu chytání potkanů do plechového sudu - nezapomínejte, že potřebují také pít. Mám v sudu granule pro ovčáka. chodila na ně myš, spadla do sudu a ač měla žrádla dostatek, chcípla na dehydrataci. Z pytle jsem ji potom vysypala se zbytkem žrádla. S podkany to musí být podobné. Mám zvířátka ráda, psy, kočky, králíky, slepice, křečky, rybičky, sýkorky,.....V obýváku nám ale nad sádrokartonovým stropem, kde je půda, každou noc něco ukrutně škrábe. Hrozím se okamžiku, kdy bude potkan mezi námi. Po takovém mazlíčkovi skutečně netoužím. :(
Anonym (bez ověření)
24. February 2012 - 13:57
Permalink
blbci
potkani jsou domácí mazlíčci,jsem ochránce zvířat a chápu že jich je moc,ale jak se můžete radovat z cizího utrpení vy zas...ý parchanti!!!!!!!!
marcel (bez ověření)
5. March 2012 - 22:07
Permalink
To bych te chtel videt jestli
To bych te chtel videt jestli bys tohle rikal kdybys u nas jen jednu noc spal..takovy sracove zvirata sem nevidel, izolacni vata na pude je rozkousana na kousky, v noci delaj bordel jako prase,vsude skrabou,honej se tam a ty je takhle branis...liquid bag aroma nezabralo,asi jich pochcipalo malo na to aby utekly...chapu ze to jsou zvirata ale kdyby si delali bordel v kanalech tak nereknu pul slova...
Anonymka (bez ověření)
17. April 2012 - 5:38
Permalink
potkan laboratorni je
potkan laboratorni je mazliček, potkan obecny ne
Arky (bez ověření)
6. March 2012 - 2:57
Permalink
TO snad ne!
Tak hele! Vy kreténi, co tu píšete že potkani jsou svině a chovatelé prasata apod.
UVĚDOMTE si co jsou lidi!! Neparazitujeme snad na ostatních zvířatech .. Hm? Napijete mlíko?! Nezabíjíte prasata/krávy?! Netýráme slepice v mrňvých klecích pro pár vajec?! A stejně to nesežerem všechno!! Potkan co uloví, to sežere! Tak si to uvědomte vy špíny! Je to tvor, tak jako vy, jak by se líbilo vám, kdyby přišla cizí civilizace, řekla "Lidi jsou takový prasata! Parazitujou nám na kolonii!" Pozabíjeli celou civilizaci a vzali si planetu pro sebe .. Nelíbilo co?! .. Ale to samí děláme my zvířatum! My všichni! .. Tak se proberte a nafackujte si! Člověk má žít se zvířaty v simbioze, ne ve válce!
Člověk může lovit, ale jen tolik, kolik potřebuje, stejně tak potkan ti nevyrabuje celý kurník slepic, když bude potřebovat nakrmit 4 mladý.
BTW: Možná že potkan má větší IQ než 90% lidi co na něho nadávají! .. A měli by jste si uvědomit jasný rozdíl mezi divokým potkanem a potkanem laboratorním! .. Nejdřív si zjistěte fakta a pak zkuste znovu vyble .. vyzvracet ty vaše sra .. výkaly z vaší nevymáchaný huby.
Také lidi mám fakt rád .. -_-
Antipotkan (bez ověření)
24. March 2012 - 22:09
Permalink
Nadavej jak chces, vztekej
Nadavej jak chces, vztekej se, ale nenadelas nic s tim, ze tihle divoci hlodavci v symbioze s clovekem ( a clovek s nimi ) proste v klidu zit nebudou.
Ted, z jara shaneji jidlo jak divi, vsude vlezou, vsechno znici a podelaji, zerou a rozhrabavaji i psi hovna, jen aby si z toho vytahli treba nenatravenou mrkev... Opravdu parada.
Do pasti se chytil mlady, a do hodiny ho jeho soukmenovci sezrali, nezustal z nej ani chlup.
Kazdorocne okousou kytky, rajcata, zeleninu - proste vsechno, co si umis predstavit. Vcetne elektrickych dratu, plotu .... PROSTE SKODEJ !!!! Betony podhabali tak, ze se cele propadly, a ten jejich mysi oder je vsude.
A kdyz si dovolime posedet na zahradce dele nez obvykle, splasene popiskavaji a behaji jak o zavod.
A to bydlime v Praze. A tva zminka o tom, ze potkan nevyrabuje kurnik nebo treba kralikarnu, je taky dost mylny !!!
Takze si klidne zanadavej, ale az se ti tihle divoky potkani uhnizdi u baraku, budes asi zpivat jinak .
Anonym (bez ověření)
30. May 2012 - 9:00
Permalink
Souhlasím, potkani jsou
Souhlasím, potkani jsou celkem chytra a roztomila zvířatka...budu je mi raději za sousedy,než lidi co tam mam,ty by se měli hubit,ne potkani...člověk je nejhorší živočisnej druh na této planetě,jen škodí a ničí zemi kvuli posranejm penězům aby jich měl co nejvíc na ukor ostatních a je mu jedno,že po něm zůstane spálena zem...potkan a krysy lovi jen pro svou obživu co potřebujou a nic víc,jako každy jiný zvíře
Ivana (bez ověření)
6. October 2012 - 20:29
Permalink
Môžem Vám zopár takých
Môžem Vám zopár takých potkanov poslať? Keď ich budete mať doma asi 5 a budú Vám žrať všetko a ničiť majetok a roznášať choroby, ohrozovať Vaše deti, či aj potom ich budete ochraňovať a považovať za krásne, milé zvieratká.
Keď si niekto doma chová jedného a má ho ako miláčika, nech si ho má, ale potkany, ktoré majú rôzne choroby a pobehujú po sídlisku pomedzi kontajnery, neviem si predstaviť, že by si ich niekto zobral domov a choval ako domáce zvieratko.
Rumová Víla (bez ověření)
12. January 2013 - 0:34
Permalink
Autor asi neví co je označení
Autor asi neví co je označení špína... Jestli ty Greenpeace ignotrante toužíš po potkanech tak se stav u nás a všechny si je vem! Nemám nic proti laboratorním potkanům chovaným v domácnosti,ale ti divoký jsou paraziti sežerou úplně vše, rozkousali mi i v autě kabely ke svíčkám,likvidujou zahrádku, provokujou psa. SMRT Potkanům !!!
Jason (bez ověření)
2. April 2012 - 6:01
Permalink
Ahoj vsetci
hm,je to pravda,ze najlepsi na potkany su teriery.ked v Anglicku zakazali v 19.storoci zvieracie zapasy-napr.pes verzus byk,dive prasa atd,tak pustili bullteriera medzi tisicky potkanov a krys a padali stavky a sazky,kolko ich zlikviduje.rekord bol myslim dokonca az tisic za minutu,ale to sa mi zda prehnane,niesom si tym celkom isty.len som to niekde cital.
ale musela to byt sranda :-)
Anonym (bez ověření)
29. April 2012 - 23:02
Permalink
nechapu kdo muže branit
nechapu kdo muže branit takove odporne zviře jako je potkan!!!!!!!
Anonym (bez ověření)
10. May 2012 - 17:44
Permalink
JE TO
JE TO NEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ ZVÍŘE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
katy (bez ověření)
30. June 2012 - 16:51
Permalink
musim s tebou naprosto
musim s tebou naprosto souhlasit :))
jo a prosim vas,nevite nekdo jak potkana vyplasit??dik :)
Nikol (bez ověření)
7. December 2012 - 14:34
Permalink
Sedět jste
Kxkkskskskenf
Nikol (bez ověření)
7. December 2012 - 14:36
Permalink
Náhodou to je překrásný tvor
Náhodou to je překrásný tvor
Anonym (bez ověření)
1. May 2012 - 11:52
Permalink
Potkani jsou náhodou supééér :)
nechápu o co vám de potkani jdsou lepší než lidi!!! a chytřejší..... jako!!! :P
M.r.Dopuch (bez ověření)
2. June 2015 - 9:21
Permalink
Z toho, že tě nějaký potkan
Charlie (bez ověření)
10. June 2012 - 23:03
Permalink
potkan je dobra potrava
Ja potkanama krmim svoji krasnou krajticku kralovskou ,sezere sice treba 3 tydne ale i tak je docela dobra pri regulaci a jeste je davam sklipkanovi tomu potkan vydrzi na mesic je to vazne dobre krmivo:)
Anonym. (bez ověření)
30. June 2012 - 16:46
Permalink
jejda vy jste se všichni snad
jejda vy jste se všichni snad zbláznili!!!jak můžete bránit tak hnusný zvíře,já vím třeba se potkan někomu líbí neříkám,my ho máme doma,je to strašnej škůdce!!!příšerný!
dendi (bez ověření)
30. June 2012 - 16:48
Permalink
jo,to mas teda pravdu,taky
jo,to mas teda pravdu,taky nechapu jak potkana muze nekdo branit,vzdyt je to ohavny!
Kačka (bez ověření)
1. February 2014 - 11:56
Permalink
Myslím si, že ty jsi o hodně
Myslím si, že ty jsi o hodně ohavnější.Potkani jsou užasná zvířata.Raději smrt tobě než jednomu z mých potkanů.
Kačka (bez ověření)
1. February 2014 - 11:57
Permalink
Myslím si, že ty jsi o hodně
Myslím si, že ty jsi o hodně ohavnější.Potkani jsou užasná zvířata.Raději smrt tobě než jednomu z mých potkanů.
Ange890765 (bez ověření)
22. September 2012 - 0:40
Permalink
Pochopení pro obě strany
Chápu názor chovatelů potkanú, ale vy si taky uvědomte, že vy potkany chováte účelně a jsou vyšlechtění, ale když se vám domů nastěhuje divoký potkan a z jednoho páru může být během roku až 1500 potkanů, kteří likvidují vše, co jim stojí v cestě a ještě k tomu roznášejí nemoci a parazity, tak to není nic příjemného. Sama mám doma mazlíka potkana, ale normálně hubíme potkany na zahradě. Kompletně nám zničili vše a moje máma je kvůli tomu, že se dostali i do baráku vážně nemocná. Takže pokud ste nezažili teror divokými potkany, tak raději nemluvte. schválně si doma vypusttě pár potkanů a nechte je tak volně a uvidíte, že takhle je mít rádi taky nebudete!
Nikol (bez ověření)
7. December 2012 - 14:28
Permalink
Potkání
Co se děje s potkanem když mu teče krev z nosu???:-)))))))
Nikol (bez ověření)
7. December 2012 - 14:33
Permalink
Potkan
Co se deje s potkanem když mu teče krev z nosu????:-)))))
lol (bez ověření)
17. December 2012 - 21:27
Permalink
to mají jenom rýmu
to mají jenom rýmu
Já (bez ověření)
29. December 2012 - 13:57
Permalink
Potkan
My máme na zahradě asi potkana,všichni se ho chtěj zbavit,mě to nevadí,ale uvědomte si, že je rozdíl a to dost velkej mezi laboratornim potkanem a mezi divokym potkanem co všecko sežere a zničí atd... Lidi na chudaccich laboratornich potkanech testujou ruzny latky a oni umiraj!!! Jenom kvuli sobectvi,ktery ma clovek v sobe,nikdy lidi nezkouseli testovat na necem jinym nez na zviratech,nerikam,aby to zkouseli na lidech,ale aby aspon nezkouseli na chudaccich zviratech kazdou debilitu!!!
I ty kdo potkany nesnasej(chapu je,ja potkana nechovam,ale je mi jich lito!!!) zamyslete se nad tim...ty divoky klidne nejak ze zahrady odstrante,my to taky udelame,ale nesudte cely jejich "rod" laboratorní potkani jsou inteligentní zvířata a vyrovnávají se v něčem člověku a něco dokážou i líp!!!
Dělejte si co chcete, ale mě tenhle nazor nikdo nezmeni!!!
Anonym (bez ověření)
30. November 2015 - 10:11
Permalink
až budeš mít těžce nemocný
Rumová Víla (bez ověření)
12. January 2013 - 0:22
Permalink
Potkani
Máme na dvorku v dřevníku(místo kde se uskladňuje dřevo na zimu)sídlo potkanů,ti prevíti si na nastražené pasti zvykli a na návnadu nechodí,chtějí stále změnu-chleba,psí granule,zkrátka střídat to,podle mého názoru a praxe ochutnávači existujou. Máme doma psa Leonbergra,který je stále veňku,potkany nemá vůbec rád, každou celou noc je prohání občas nějakého chytí,ale je to stále málo.Jsme už z toho nešťastný,díky našemu mazlíčkovy nemůžeme používat otrávené návnady... SMRT Potkanům !!!
AnonymA (bez ověření)
10. December 2013 - 1:04
Permalink
ha
Přeji smrt všem potkanům na světě. Ten kdo to chová je prase a úchyl, je to jako chovat živé hovno z kanálu, jediny rozdil je v tom, že to hovno vám nevyrabuje farmu a nezabije pul evropy... Hnus mělo by se to hubit na potkání, zakázal bych to chovat doma..
littlebro (bez ověření)
29. January 2014 - 22:11
Permalink
Chovat tebe by bylo jako
Chovat tebe by bylo jako chovat živé hovno z kanálu, ty nekulturní poloblbe.
život domácím p... (bez ověření)
28. August 2015 - 7:03
Permalink
sklidni
Arose (bez ověření)
22. June 2014 - 22:22
Permalink
Něco z mozkem
Anonymní (bez ověření)
9. June 2015 - 17:59
Permalink
ha
Radka (bez ověření)
30. March 2014 - 15:22
Permalink
Jste proboha, lidi, normální
Jste proboha, lidi, normální ?! Neříkám, že lidi jako rasa jsou úžasní, ale zase nejsme ty nejhorší bytosti na tomto světě... Ale jestli tady nějaký nekulturní pablb bude psát : "smrt potkanům" , tak tedy budu muset svůj předchozí úsudek pozměnit. Podle mě je potkan obecný sice škůdce, ale např. potkan domácí je úžasný domácí mazlíček. Doma ho sice sama nemám, ale moji přátelé ano a nepamatuju se, že by jim kdy nějak škodil. Takže by jste se občas také mohli zamyslet, co to znamenábýt lidská bytost, protože podle některých komentářů bych soudila, že je psali nevyvinuté opice a ne homo sapiens. A z vaší gramatiky by taky člověk mohl usoudit, že jste nevystudovali ani základní školu. Aby jste totiž nedopadli jako ten děsný inteligent, který se i snad stydí podepsat a tvrdí, že umí češtinu a naprosto zbytečně se tu zmiňuje o minecraftu, což naprosto nesouvisí s tématem článku. Tak se už, proboha, zamyslete!
MILI (bez ověření)
12. October 2014 - 17:49
Permalink
Potkania pixla
EVA (bez ověření)
23. February 2015 - 8:06
Permalink
smrt potkanům
Betka Mirkovska (bez ověření)
23. May 2015 - 10:05
Permalink
Prosim pomoc!
Lucie Kubrová (bez ověření)
19. September 2015 - 20:48
Permalink
hubení potkanů
CERT (bez ověření)
2. March 2017 - 16:57
Permalink
Vy jste neskutečný trouba,
CERT (bez ověření)
2. March 2017 - 16:57
Permalink
Vy jste neskutečný trouba,
terka (bez ověření)
1. May 2014 - 8:47
Permalink
vsi
Doktor Kofol (bez ověření)
25. May 2015 - 5:15
Permalink
protože budeš..
Lenka Nenávratná (bez ověření)
5. July 2016 - 0:01
Permalink
Poradila bych se s
Lenka Nenávratná (bez ověření)
5. July 2016 - 0:34
Permalink
Autor tohoto článku by se
Hanka K. (bez ověření)
22. July 2016 - 9:06
Permalink
No,zajímavé názory tady jsou
Fox (bez ověření)
8. October 2016 - 13:04
Permalink
Likvidace-Konečné řešení
Vaclav (bez ověření)
10. November 2016 - 20:55
Permalink
Nocni videni
Forman (bez ověření)
23. June 2018 - 5:39
Permalink
Musím Vás varovat,že střílení
slavomil beránek (bez ověření)
29. July 2017 - 17:07
Permalink
Problém z podkany
natalie (bez ověření)
28. April 2023 - 15:13
Permalink
pomoc prosím mám domácí krysu
Stane se něco kryse když jí upadne zničeho nic ocas
Přidat komentář